Nytt deccenium - nya grejjor

I somras var jag med om en sjuk jobbig grej. Vi var några på tåget som skulle göra en film för chappens filmfestival och jag skulle redigerat den. Men då la moviemaker av. Jag laddade hem ytterligare 2 program som inte heller de ville fungera. Slutligen ville inte canons egna program heller fungera.

Ni som känner mig vet att jag har mitt eget sätt att ta sådana motgångar och det är att jag blir alldeles besatt av det. Alltså blev jag alldeles besatt av filmredigering och konstaterade att jag behövde ett pålitligt program, och för att klara av ett pålitligt program så behövde jag en grym dator. Jakten påbörjades och avslutades så sent som idag.

Så med ny dator o nya program på väg och med 16 feta laxar mindre i plånboken skall jag ge mig på den där förbannade kycklingsfilmen igen. SKAM den som ger sig :p

På tal om den där filmen: En härlig sak med att göra film o teater är att under den där intensiva perioden när man jobbar som hårdast så lär man känna andra och sig själv på djupet. Jag vet att jag lärde mig saker om mig själv då som i efterhand har utvecklat mig. Och jag vet att jag lärde känna mina medkreatörer mycket bättre och det visade mig vilka av dem som verkligen förtjänade min respekt. Glädjande nog fördjupades min respekt för de flesta av mina kamrater då =)

Slutligen: Bibeln (Slash) är avslutad och jag har fixat nya böcker för vårens pendlande. Först ut är en klassiker: Konstan att läsa tankar av Henrik Fexeus. Det kan absolut ge mig ytterligare material till mina föreläsningar om kroppsspråket! =)

Kram o hej
PG





Kommentarer
Postat av: Linda M

"Konsten att läsa tankar" är helt grym! Jag gillar Henrik Fexeus. Jag har även börjat läsa hans andra bok "När du gör som jag vill" och den är lika bra den.



Ha det bäst!

2010-01-09 @ 22:12:06
URL: http://melonica.blogg.se/
Postat av: Hjalmar

Good times, good times! :D Ser fram emot att se filmen!

2010-01-26 @ 08:41:33
URL: http://life-is-an-article.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0