Va fan e de för fel på folket?

Åkte me de fullpackade tåget idag igen. Så klart ingen sittplats, eftersom jag hoppade på i huskvarna, de vill säga första hållplatsen :S
De e ju sj som har vättertågen. Statens järnvägar -  som numera e aktiebolag o förkortas egentligen sj ab. E de nån som funderat på va de blir baklänges? Jag tror inte att det är en slump!!!

Men de puckade tågbolaget är ändå inget jämfört me folket som åker tåget. Idag när jag hoppade på tåget så stod folket redan i gångarna. Bl a fanns där en gammal tant, som måste varit minst 70 o hade svårt att hålla balansen. O ingen av de som satt på sina feta rumpor reste sig upp för o erbjuda henne en plats o sitta. Är det så svårt att fatta? Vi som e i våra sk bästa år klarar faktiskt bättre av att stå än gamla tanter o småbarn. Varför ska vi sitta o låta dem stå? JÄVLA PUCKON (nu blir jag upprörd igen)

Men nu ska jag återgå till ba js - oj jag menar sj ab, o deras förbannade vättertåg. Nu kanske de e så att sj kan hävda att man köper bara själva resan o inte sittplats o har därmed ingen rätt o klaga. Men då undrar jag: Finns det ingen regel för hur många man får lasta på i varje vagn? Va händer om de t ex börja brinna? O betyder inte passagerarnas säkerhet något alls? Borde man inte ha handtag installerade om de har tänkt sig att man ska stå? Lr tillräcklig breda gångar så att folk kan ta sig förbi de stackarna som står?

Mest arg blir jag dock på mig själv o alla andra me mig som accepterar att de får va så. Ok, om jag klagar så kanske sj säger: men sluta åk då om de inte passar. Men om alla vi slutar åka - då tror jag minnsan att de får tänka om =)

Slutligen: Tågen på chaparral är från börjar av 1900-talet. Ni som har varit där vet ju hur de ser ut, men ändå är resan med dem fasen så mycket bekvämare än me SJ. O vi ser till att alla som åker får plats att sitta till skillnad från sj. Skäms ta mig fan.

Jag vill oxå poängtera att jag inte trackar sj:s tågpersonal som säkerligen gör så gott de kan, utan de som sitter där uppe o tjänar feta summor på att packa in dig o mig som boskap!

Kram o hej
PG

Kommentarer
Postat av: Issa

"De e ju sj som har vättertågen. Statens järnvägar - som numera e aktiebolag o förkortas egentligen sj ab." = dagens skratt! du behövde inte ens säga att jag skulle läsa det baklänges. Jag har dålig humor, jag vet.

2010-02-01 @ 22:24:20
URL: http://fegpoeten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0