Che gjorde fel?

Den här videon hade nån lagt in som kommentar här



Eftersom jag är för en öppen dialog så publicerar jag den. Men i min mening e den här videon precis den typen av dynga som har lurat världens "fria" befolkning de senaste 60-70 åren. Den är extrem ensidig o har vridit på saker o ting bara lite för mycket.

Uppmärksamma att jag inte säger att den ljuger. Den har säkerligen rätt i allt men den utelämnar sjukt mycket.

Eftersom de har varit mycket diskussioner kring det här me che så e de väl återigen läge o förklara min ståndpunkt:

Ja, che har dödat en massa människor, o e ansvarig för att ytterligare ännu fler blivit dödade. Och, JA - det är fel att döda. Hade jag varit kristen hade jag sagt att endast gud har rätt att ge o ta ett liv! Men det är inte därför jag uppskattar che. För mig är han en symbol för att satsa allt för sin övertygelse. Jag menar det var inte så att han gjorde allt detta för sin egen vinnings skull. Hade han velat de hade han kunnat göra klart annorlunda. Nä han trodde på något o han gav allt för den övertygelsen!

Förresten de här me o avrätta folk. Mig veterligen så har västmakterna avrättat massa människor som de har besegrat i olkia krig. Är det någon som pratat med deras barn och barnbarn? Varje dösfall innebär en tragik men det är segrarna som skriver historieböckerna.
Alltså gjorde che fel trots att han agerade efter sin ideologiska övertygelse precis som västmakterna har gjort i alla år!

Kram o hej
PG

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0