IVIK

Måste berätta om nåt sjukt spännande som hände i torsdags! Shit va de så länge sen jag skrev? Ja ja, i alla fall: Jag hade dramalektion med IVIK. För er som inte vet vad det är så kan jag meddela att de är ungdomar som nyligen kommit till Svea-rike o inte kan svenska. Jag har länge velat undersöka hur man kan använda drama som en del i språkundervisningen men kan nu efter ett pass meddela att det var bra mycket svårare än jag hade väntat mig. Något så basic som att fråga om namn visade sig vara ett mycket svårare projekt än i mina vildaste fantasier.

Att ha den lektionen väckte mycket i mig. En otrolig frustration över att inte kunna förklara den enklaste övningen men oxå en enorm medkänsla. I huvudet reste jag 17-18 år bakåt i tiden - o jag led så mycket me dem som satt där o stirrade på en lärare som pratade på nåt språk som de inte alls fattade o krävde ett svar o en handling i retur =/

Nu ringde precis min rektor för o tala om att IVIK hade haft jätte  kul på lektionen o va mycket nöjda. Kändes skönt att höra =)

För o byta spår en stund. Såg ni Sveriges match i lördags när Zlatan avgjorde i 93:e minuten me matchens sista "spark"? Hans kommentar till de hela var

                  I avgörande stunder så avgör man!

Det är så självklart men ändå så lysande. I den avgörande stunden e de du som avgör va som händer. Så vilket val kommer du att göra?

Kram o hej


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad coolt! :D

2009-09-27 @ 12:14:38
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0