Tågvärdar

Som du har märkt så har jag blitt lite dålig på att uppdatera dagligen. De beror rätt mycket på hur mitt liv ser ut just nu. Me de tre jobben o S så hinner jag knappt o sitta vid datorn vissa dagar.

Den absolut tråkigaste biten me de nya livet e alla jävla tågresor. Som du vet så e jag ju lite småkär i JLT - NOT!!! Men en sak me tågresorna fascinerar mig o de e tågvärdarna. Jag brukar stirra in dem o försöka utifrån deras klädsel o beteende på jobbet gissa va de e för personer o va de har för relation till sitt jobb.
Tre av dem har jag fastnat lite extra för:

Den ena e en ung stilig kille. Hans kostym ser ut o va figursydd o han e extrem välvårdad. Varje morgon innan han kliver på tåget så borstar han av sina skor som ser ut o va svindyra. Han har alltid ett leende på läpparna o pratar härligt avslappnad. Han beter sig som att de verkligen är hans tåg o han vill att det ska va så fint som möjligt o att folket ska trivas. Han har oxå grym pondus.
Jag imponeras verkligen av den här killen. Den stolthet han känner för sitt jobb gör att allt han gör blir rätt. De här e verkligen något vi alla borde ta med oss i vår vardag!?!?!?!?!

Kille nummer 2 ser ut som en snäll bulldog. Jag kan aldrig sluta titta på honom för jag har så svårt o bestämma mig för om han e snäll lr en riktig elak typ. Han ser dock ut o vantrivas me sitt jobb. Lr kanske inte vantrivas, men den stolthet som tidigare killen har sakanr den här mannen. Han ser ut o helst av allt vilja ta sig snabbt till personalrummet o få dricka sitt kaffe.

Slutligen har vi den tredje mannen. Den här mannen e ett stort skämt me en alldeles för stor kostym. Snälla gott folk, säg till mig om jag nån gång har för stora kläder på mig för de ser verkligen nix bra ut! Han har dessutom en kroppsspråk där han gör sig liten o de gör att vagnen äger honom istället för tvärtom. När jag åker med honom så känns allt så stressigt o obekvämt. Han har så mycket negativ energi att de smittar av sig.

Varför berättar jag om de här tre då? Jo dels för att de är just sånt som e en del av teaterarbetaren arbete. Att observera sin omgivning o lägga märke till detaljer o hur de tolkas. O dels för att de säger så mycket om hur ens personlighet o inställning till ett jobb påverkar omgivningen oavsett vilket jobb man har. Så imorgon när du ska till jobbet - ta på dig nåt fint, fixa till håret o känn riktigt hur stolt du e över ditt jobb, så lovar jag att du kommer o få en kanondag ;)

Kram o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0