Bilsnack

Bara en vecka kvar nu!!! om en vecka från nu så sitter jag i min nya bil o njuter. Det har tagit sin tid o hitta en värdig ersättare för min älskade greenchen (RIP). Jag har tittat på bla citroen picasso, saab 93, toyota avensis, nissan primera mm.

Men till sist föll valet på en skoda octavia elegance med 1,8 motor. Jag tycker själv att bilen e på gränsen till gubbig men de e väl inte mer än rätt me tanke på att jag om ett år o en dag fyller just gubbe :P
Dessutom var den riktig riktig skön att köra. Den enda bilen som kunde mäta sig med den i körglädje (av bilarna jag provade) var saaben men den hade tydligen en bensinförbrukning på 1,7 vid stadskörning. Det sa i alla fall en bilkunnig bekant till mig som själv hade ägt en 93.

Måste säga att trots att de tagit sin tid o hitta en ny bil så har det varit en rolig jakt. Jag märker hur jag har utvecklats inom de här området. Jag minns när jag köpte rosa pantern (en RÖD megane) då jag åkte runt o kollade om stereon var bra o tyckte de va riktigt jobbigt o behöva pruta för en bil.
Okej, jag kan fortfarande nada om bilar men jag hade mycket bättre koll på vad man skulle kolla efter o framför allt vad jag tyckte att en bil skulle kosta.
Det intressantaste exemplet var en toyota som en privatperson ville sälja. Jag förstår inte hur han kunde påstå att den var så fantastisk när körglädjen var NOLL, lacken repad och dessutom så sjöng både bromsarna o kopplingen på sista versen :P

Jaja, nog me babbel om detta. Jag hoppas i alla fall att -ta i trä *slår mig på skallen* så ska jag bli nöjd me min lilla "gubbil" =)

Kram o hej


Greenchen R.I.P. =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0