Varför blogg?

För den som inte har märkt de så har jag senaste tiden inte direkt haft bloggandet som prio ett. En anledning kan ju vara att jag inte känner något större behov av det helt enkelt. Men jag vill gärna komma igång igen! Jag har två tankar som jag skulle kunna jobba med här - mest för min egen skull. det ena e att jag ska börja föra recept på det jag lagar här på bloggen så att jag inte glömmer av det och det andra är att jag ska skriva ner mina olika föreläsningar som jag har för elever i olika ämnen för att få dem mera konkreta. Detta skulle ju kunna leda till två saker:

  1. Att jag kan symtematisera dem ännu mera o ha ett par färdiga intressanta föreläsningar som jag skulle kunna erbjuda olika skolor.
  2. Att jag får material till en egen bok.
Att jobba delvis som föreläsare har jag ju velat i flera år och även att skriva en bok är något som vore en riktig höjdare. Tusan, jag tror att jag precis lyckats övertala mig själv o använda bloggen som min egen kluddbok så kan de här bli nåt bra. Men tänk om någon snor alla mina tankar?

Hmm, får nog tänka vidare på detta!
Kram o hej

BTW: kolla in detta!


Kommentarer
Postat av: Linda

jag har oxå funderat på varför jag har min blogg...har inte uppdaterat den på mer än ett halvår eller nåt sånt >.< men jag känner inte som att det händer nåt speciellt i mitt liv som är värt att skriva ner... :p

2009-10-29 @ 14:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0