Metro

Välkommen till Sveriges mest uppdaterade blogg - lr not! Fasen, den här bloggen uppdateras bara mer o mer sällan =S

E de någon annan än moi som förknippar metro me sthlm o andra storstäder? Jag har börjat ta me mig metro på tåget varje morgon o så läser jag de samtidigt som jag lyssnar på morgonpasset på p3 - o så kan man säga at jag e megauppdaterad när jag kommer till jobbet. Brukar ta en rätt udda nyhet varje dag o berätta om för mina elever med. På tal om eleverna så börjar jag i alla fall känna igen ansiktet på de flesta o jag kan nog namnet på en hel del av dem men jag fortsätter låtsas som att jag inte kan några namn tills jag kan alla namnen i en grupp, för jag tycker synd om den eleven som jag inte kan namnet på om jag nu skulle kunna namnet på alla andra.

Men för att återgå till de där me metro: Där sitter jag på tåget o trängs me övriga världen o läser min tidning o kan inte hjälpa o känna mig fejk08. Kunde inte smålandstidningen oxå varit gratis så hade jag känt mig fejkbonde istället? :P
Men får jag välja tågsysselsättning alldeles fritt så vill jag nog sitta o mecka me nån bild i PS. Hmm, en tanke slog mig precis: Kanske borde jag skaffa en PSP o lira fifa hela vägen istället? Nej, de ger fler vuxenpoäng o läsa metro, bara man hoppar över tv-sidorna, vilket jag alltid gör :P

Slutligen: Jag har lyssnat rätt mycket på Mange Schmidt på spotify senaste veckan. Jag misstänker att jag e halvt dum i huvvet men jag fattar verkligen inte grejen me spotify. Jag hittar ju för tusan fler bra låtar på utube men men; jag har i alla fall hittat ett par goa låtar me snubben o slänger me en av dem här!

Kram o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0