Pre guns n roses

När jag var liten o bodde i Iran så älskade jag att läsa böcker. Jag kunde sitta uppe hela nätter, gömma mig under täcket o läsa en bok hållandes i en ficklampa. Direkt jag hade läst en bra bok så ville jag läsa om den o läste ut en bok på typ 1-2 dagar.

Sen kom jag till Svearike och blev förändrad över en natt - och en av sakerna jag lämnade bakom mig var bokläsningen. Sen dess kan jag nog räkna de böcker jag läst frivilligt på mina fingrar. Därför är den där känslan av att inte vilja släppa en bok så himla häftig för mig, och igår fick jag uppleva den igen. Jag satt på tåget till o från jobbet o läste Slash och kände bara, fan vi kan inte va framme redan. jag vill ju läsa lite till.
Boken har kommit till tiden så gunsn roses höll på och bildades o för en fantast är de såååååååååååå spännande. Jag har bland annat fått reda på en för mig helt okänd grupp som har inspirerat gruppen massor o ägnade några timmar igår åt att lyssna på deras musik. De va riktig bra så jag tar o slänger med en video på dem (mamma du ska nog inte lyssna på den musiken *blink*). Dessutom så hittade jag massa musik från föregångarna till guns n roses o de e riktigt hätigt o se slash, Axl, Izzy mfl. när de va bara ett gäng wannabes :P

Jag har ju tidigare nämnt att jag skulle komma med intressanta citat ifrån boken o tro mig - där finns många bra sånna. För många för att jag ska orka ha med allt men jag skickar med följande lilla citat för att det är något som jag själv skulle kunna skriva under på:

När du har levt ett tag märker du snart att vad du än sänder ut i världen så kommer det tillbaka till dig på ett eller annat sätt. det kan ske idag, imorgon eller om fem år, men det händer - troligtvis när du minst anar det och vanligtvis i en form som är ganska så olik originalet. De där livsavgörande ögonblicken känns ofta som rena slumpen när man är mitt uppe i dem, men jag tror inte att de är det. Så har det i alla fall varit i mitt liv. Och jag vet att det finns fler som känner likadant.

De orden får avsluta dagens inläg
Kram o hej




Kommentarer
Postat av: "S"

ohhh så fint :)

Inte visste jag att du var en boknörd hihi

Älskling är det samma musik som du har dödat mig med under hela helgen?

2009-11-09 @ 08:39:22
Postat av: Linda

Yay! :D:D

2009-12-14 @ 14:23:13
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0