Let's get political

Ok, nu ska jag rabbla lite politisk gegga för dig.

Snart e de EU-bla bla-valet o ärligt jag bryr mig inte det minsta. Jag fattar ingenting och jag bryr mig ingenting. Det enda jag  bryr mig om när det gäller EU e att vi ska lämna skiten snarast!!!

Men nu e de ju så här att vi har en demokratisk skyldighet att rösta och lika mycket som vi skulle tänka på de svältande barnen i afrika när vi var små och maten smakade blä så ska vi tänka på de många människor som sätter sina liv på spel för att få chansen att rösta. Sen att demokrati egentligen inte fungerar behöver vi inte ta upp nu. Det får de själva upptäcka när de kommer dit.

Men som sagt: Rösta bör man! Och därför tycker jag att vi alla ska passa på att göra kommande valet till en protestaktion genom att rösta på piratpartiet. För ärligt talat, de här lagarna som kommit sista tiden för att hindra oss från att tanka hem saker e bara sjuka. Snacka om att ta från de fattiga o ge till de rika. Jag hade fått för mig att vi hade valt politiker som skulle representera oss- folket? Men detta e ju ytterligare bevis på att demokrati är en fin tanke som i praktiken fungerar illa!

Som sagt: RÖSTA PÅ PIRATPARTIET!!!

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: Linda

Amen! Jag ska oxå rösta på dom! För som sagt, dom verkar bry sej mer om Folket, faktskt...

2009-05-19 @ 12:50:32
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0