Vi är så simpla...

Vi människor är lustiga. Jag minns när jag pluggade till dramapedagog. Hela skolan var iväg o kollade på Hip hip hora. Efteråt satt vi i klassen o ch pratade om filmen och många var mycket upprörda. Jag o andra sidan var riktig upprymd. Inte för att jag njuter av att se hur man knäcker en fjortis, men över att se hur enkelt de egentligen var att vända på den steken. Att de enda som krävs e någon som verkligen står på ens sida o  tror på en så får man tillbaka så mycket av det man hade och tom har växt av hela situationen.

Detta kom jag o tänka på nu när jag tyckte att den här dagen var riktig trist och jag hade varken ork lr lust till något alls. Plötsligt så får jag sex nya uppdrag på The West som är ett online rollspel jag lirat ett par månader nu och det lilla gav mig sån kick att det känns som att ljuset i hela rummet ökat med typ 20-30%.

Ok, nu tänker du säkerligen att jag e en riktig dator- o spelnörd. Och det är jag säkerligen, men det är inte vad jag vill att du ska ha me dig. Det jag vill säga är att det krävs så lite för att ändra en persons mood - så tänk på att möta världen me ett leende! Men det krävs oxå en insatsen av personen själv för att nå förändringar.

Ta tjejen i Hip hip hora: Hon fick energin o livslusten ifrån omgivningen men det var hon som aktivt tog tag i problemen. Och jag för min del har kämpat i en veckas tid med The West trots att inget hände o nu kom belöningen. Så nu ska den inspirerade Mr PG ta o träna på Wiin medans han kollar in en film som en elev gjort ett arbete om =)
Life is good!!!

Kram o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0