LOVE

Jag tycker ordet älska misshandlas allt för ofta. För mig innebär att älska någon att man sätter den personen framför sig själv. Jag har gjort mig ett mått för o veta om det är så jag känner för någon eller inte:
När jag skulle kunna offra min ena njure för att rädda någon annans liv så kan jag helt ärligt säga att jag älskar dem.

Utgår jag sen ifrån detta så kan jag säga att det inte finns speciellt många människor som jag VERKLIGEN älskar. Förutom min familj e de mormor och ett X till mig. Och här, blir detta intressant på riktigt:
Kan man älska någon som man varit tillsammans med utan att vilja vara de igen? De flesta jag pratat med om detta verkar ha svårt att fatta det. Och en del tjejer jag dejtat har varit svartsjuka på henne!

Jag kan förstå det till viss del men bara för att jag anser någon vara fantastisk - innebär det att hon automatiskt blir rätt för mig? Jag tycker inte det. En människa kan vara fantastisk på så många sätt men ändå inte funka i relationen ihop med någon annan.

Någon sa till mig att alla killar är drömprinsar när de hittat rätt tjej och tills dess är de grodor. Jag tycker det är himla smarta ord - o uppenbarligen var hon inte den rätta för mig för i så fall hade vi varit sida vid sida nu. Men det innebär inte att jag  inte kan uppskatta henne för den fantastiska människa hon är. Jag kommer för alltid att älska henne men mer på ett di leva-aktigt sätt än de pasionerade som de en gång varit! Och jag hoppas att hon finner sin drömprins för det förtjänar hon verkligen!!!

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: evil

Skulle du inte ge mig en njure eller två om jag behövde? Nu blev jag riktigt besviken...



http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY



DET kallar jag ATT ÄLSKA!

2009-03-03 @ 22:48:11
Postat av: Cattis

Att älska sitt ex, tycker jag är helt okej, En partner kan bli som ens familjemedlem,

Men att vara kär i någon det är ju en annan sak.

Jag skulle kunna förstå dina "dejt" om det var så att du betedde sig Förälskad eller Kär i henne, men att älska någon är inte samma sak!

Man kan älska någon utan att vilja vara ihop med någon eller spendera hela sina dagar med de?!?!

2009-03-04 @ 10:29:51
URL: http://tuesillevir.blogg.se/
Postat av: Michaela

jag tror visst att man älskar sitt ex, känslor är för värdefulla för att bara kunna förvinna hux-flux!

men jag menar, att säga att man ÄLSKAR någon måste ju tolkas, att vara avis på någons förflutna är ju mest ett skämt!

- man borde väl vara glad/stolt att personen i fråga älskar en tillräckligt, eller på ett annat sätt än hur den älskar det där X-et?, trotts allt så är det ju inte X-et som delar sitt liv med Personen i fråga.



det är typ vad jag tror :P

2009-03-04 @ 21:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0