SKÄMS NÄSSJÖ

Nässjös damer vann SM-guldet i bandy igår. Så idag var jag på Torget för att ta emot dem. Jag hade tänkt att skriva om hur gött det är att ett lag från lilla Nässjö slår AIK o tar guld. Landsbygdens seger över 08. Jag hade tänkt att skriva om det genuina i damidrott osv. Istället sitter jag här och är bitter

Vilken jävla mottagning stackarna fick. Där fanns några hundra tappra, nån kommun-tant som var alldeles för kär i sin egen röst och nån gubbe som delade ut blommor och inte ens kunde namnet på hela laget. Inte ens en upphöjd scen fanns där och förutom de som var längst fram var det ingen annan som såg särskild mycket av guldhjältarna.

Så jag stod där och funderade på hur det skulle ha sett ut om det hade varit herrlaget som hade tagit de där guldet. Jag ser hur de hade stått flera tusen o tagit emot dem, hur de hade stått på en jättescen bland konfetti o dansat o sjungit med hela staden.

Så skäms på er Nässjö. Nu ska de tydligen firas lite till på torsdag och jag uppmanar nu hela Nässjö att visa lite respekt - mf:s!!! Nu var det reportage om det på tv. Snacka om att de felvinklade det hela!
Nej, nu e jag sur!!!

Kram o hej

Nässjö firar damerna
Kort från de sk firandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0