Bra erfarenheter?

Ok nu när alla papper e påskrivna så vågar jag äntligen berätta om det. Jag ska flytta till en mysig möblerad etta i Vetlanda. Jag ska bara ha det resten av terminen eftersom jag fortfarande inte vet nåtom nästa läsår. Jag har redan börjat med flytten och på onsdag ska allt vara klart.


Råkade höra en diskussion där ena parten tyckte att varje ålder finns till för att man ska få nya erfarenheter. Och den andre kontrade med "men vill man ha dåliga erfarenheter?"

Nu vet jag inte va detta handlade om men det fick mig att tänka till. För det första: Jag gillar tanken att varje del av ens liv är till för att man ska få nya erfarenheter. Det innebär att man kan släppa pressen på sig själv inför nya uppgifter mm.
För det andra: Finns det några dåliga erfarenheter? Jag menar, man lär sig o ch utvecklas av alla erfarenheter om man ser på det långsiktigt. De enda negativa erfarenheterna är väl de som leder till döden eller till att man tar livet av sig antar jag?
Det känns som att jag tänker för optimistisk när de gäller detta men jag upplever det verkligen på det sättet. Vissa saker vill man verkligen inte uppleva, o de kan ta lång lång tid innan såren läker men tids nog är även dessa erfarenheter nyttiga. O de som e nyttig för en e väl bra???

Kram ohej

Kommentarer
Postat av: Linda

jo, allt för väl något gott med sej på sitt sätt :)

2009-03-01 @ 23:48:20
URL: http://lindamerja.wordpress.com/
Postat av: Cattis

Allt man går igenom i livet är väl till att kunna utvecklas, för varje dag som går upplever man nya saker och ting som orsakar att man blir pytte lite annorlunda än vad man var igår.

Utan erfarenheter oavsett om man anser de bra eller dåliga, är ju det som du säger nyttiga erfarenheter, som gör oss till bättre människor, som kanske kan förmedla våra erfarenheter vidare till andra.

2009-03-02 @ 15:37:03
URL: http://tuesillevir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0