Nedräkning

Gör en nedräkningslista och passar samtidigt på att utmana alla ni andra bloggare som läser detta att göra desamma =)

Tio första:

  • Första bil: En silverfärgad Golf 87 cl - kallade den för gråben
  • Första teaterföreställning jag såg: Minns inte namnet men det var i Iran när vi egentligen skulle på bio. Däremot minns jag en fightingscen med flasheffekter.
  • Första teater jag spelade med i: En som min klass satte upp i 7:an. Ingen aning vad den hette och jag hade två repiker.
  • Första teater som jag regisserade: Prins Rudolfs äventyr. En "idé till föreställning-pjäs" som min högstadiegrupp i vimmerby satte upp 06
  • Första jobb: Butiksbiträde - Kupan, Nässjö
  • Första vän: Negin
  • Första fylla: Som 14-åring i Eksjö
  • Första egenköpta cd-skiva: Guns n Roses Appetite for Destruction
  • Första DVD-skiva: Shrek
  • Första idol: Zorro

Nio senaste:
  • Senaste låt jag lyssnade på: En tvåtimmarlång mix av eurodiscolåtar från 92-96
  • Senaste film jag sett: Matador
  • Senaste teaterföreställning jag sett: Ellen
  • Senaste gången jag spelade tv-spel: Idag, wii fit
  • Senaste kyssen: Förigår
  • Senaste tele-samtal: Idag med Morgan som blivit far igen - GRATTIS
  • Senaste bok: Vetenskapens mystik
  • Senaste måltid: Pappas potatis- o köttfärsplättar med wokade grönsaker och sweetchili-creme fraiche
  • Senaste bil: Mazda MX3 - kallas greenchen

Åtta har du nånsin:
  • Klätt ut dig till motsatta könet? Ja, e man teaterapa så e man :p
  • Blivit arresterad? Nej
  • Ljugit? Ja
  • Tagit droger? Nej, inte annat än alkohol o nikotin.
  • Varit med om en trafikolycka? Ja, tom flera :p
  • Blivit opererad? Yes, två gånger
  • Bott utomlands? Men ja, levde de 11 första åren av mitt liv i Iran!
  • Varit mobbad? Ja

7 saker jag har på mig:
  • Glasögon
  • Min tunga klocka
  • Två tumringar
  • Jeans
  • Tshirt
  • Kavaj

6 saker jag gjort idag:
  • Tagit två långa promenader
  • Styrketränat
  • Regisserat "trollkarln från OZ"
  • Tvättat
  • Spelat "the West"
  • Bloggat

5 favoritsaker just nu:
  • Min dator
  • Min mobil
  • Min wii med tillhörande balansplatta
  • TV:n
  • Min riskudde
4 personer som jag ser upp till:
  • Che
  • Tomas Di Leva
  • Mormor
  • Mona

3 val:
  • Teater lr bio: Teater helt klart, film är minst lika bra hemma!
  • Sommar lr vinter: Sommar. Allt med vinter är skit. Det enda med sommaren som inte är bra är gräset (jag är gräsallergiker)
  • Choklad lr chips: Lätt val - Choklad. Mörk ska den vara, minst 70% kakao.

2 saker att göra innan jag dör:
  • Skaffa en mops.
  • Vara utanför Svea-rikes gränser längre än tre månader i rad.

1 sak jag ångrar:
  • Att jag sårat vissa personer som jag bryr mig om.

Kram o hej



Kommentarer
Postat av: Laisa

VE" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=aLGh91HFVE



Från en som också ser upp till Di Leva

2009-03-10 @ 14:48:02
Postat av: Laisa

Senaste låten!



Di Leva - Hopp och förtvivlan





http://www.youtube.com/watch?v=p5Sbn0zykho

2009-03-10 @ 14:59:09
Postat av: Linda

alltså...det här med mops och Di Leva vette faan alltså... ;)

Men kul att läsa ;D

2009-03-10 @ 19:20:18
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0