Jag är så syndig ;p

Det snackades en massa på jobbet om fullmånen o va de gör me våra kroppar. Rimligen borde det göra något då vi mest består av vatten och tydligen så e de som så att de är rätt många av kollegorna som får svårt att sova vid fullmåne vilket de hade varit igår.
För min del verkar den dock ha motsatt effekt. Igår va första gången sen i somras som jag somnade före elva. Det kan visserligen bero på all den fysiska aktivitet jag höll på med under dagen. Kan förresten meddela att träningsvärken vägrar släppa och det blir alltså ingen styrketräning ikväll heller.

Och på tal om det så är jag riktig syndig idag. Vi har haft utvecklingsdag på jobbet vilket innebär att sitta på möten 8-16. Möten som man egnetligen skulle kunnat avklara på en halvdag om man kunnat konsten att vara effektiv. Precis som vid alla andra tillfällen handlar det om två saker:
1. Sluta vara kär i sin egen röst!
2. Välja sina strider!

för den som inte vet om det så e den här typen av ineffektivitet något som inte hamnar på min topplista bland roligheter. Alltså var jag tvungen att belöna mig själv för att stå ut. Det blev en macka på morgonfikat och en bulle på eftermiddagen. Som om de inte vore syndigt nog så gick jag inte hem efter jobbet som jag hade tänkt, utan åkte med en kollega. Anledningen var att han skulle hjälpa mig at starta min bil. Det gick hur bra som helst och sen var jag ute o körde i dryga 60 min för o ladda upp batteriet. Ska bli spännande o se om den vill starta imorn =)
Under den färden märkte jag att avgasröret måste fixas snarast. Ljudnivån vid motorbromsningar var inte o leka med :p

Väl hemma forsatte syndigheterna: Åt resterna av fisken från igår och därefter persiska potatissalladen som mina päron hade haft med sig- MED BRÖD! Vi pratar massa potatis, majonäs o så bröd på det. Skäms på mig =(
Inte har jag lust o ge mig ut på en promenad heller. Men så fort jag skrivit klart detta ska jag ta 30 min med min älskade wii fit så slipper jag skämmas ihjäl i alla fall.

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: evil

det enda syndiga på hela dagen är ju att du åker runt med bilen bara för att ladda batteriet

SKAFFA EN BATTERILADDARE, GRABBEN!

Kroppen, och framför allt hjärnan behöver fett!

kram

2009-03-12 @ 17:17:04
Postat av: Linda

neee, vaddå syndigt? tyckte väl jag inte... om du skulle ätit semlor hela dagen skulle jag fattat ;D

2009-03-14 @ 14:03:53
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0