Idioter

Jag var och tittade på HV-Frölunda igårkväll. Med mig hade jag lilldanne som har adopterat mig som storebror. Normalt sett när vi är på HV:s matcher så står vi på sektionen för HV:s ungdomar men denna gång åkte vi in mycket tidigt för att ta bra platser hos klacken. Vi fick tag i alldeles strålande platser och jag var mycket nöjd. Fast jag började få en olustig känsla redan på uppvärmingen när klacken buade ut Frölunda, men det glömde jag snabbt bort. Vi sjöng och studsade och viftade med våra flaggor och det var allmänt gr8.

Fast ju mer in i matchen vi kom ju otrevligare blev det. Det skräks diverse otrevligheter och pekades med det där fingret osv. Alltså jag har inget emot att håna motståndarlag så länge man gör det med finess. Så när klacken sjöng "ingen köper volvo längre" lr nåt sånt så sjöng jag gladeligen med och tyckte att nu var vi roliga. Men en stund senare när en liten grabb på typ tio som står bakom mig skriker att domaren är en hora är det inte längre ok. Och när hela klackan säger "we are HV - fuck u" och danne frågar mig varför de visar fingret så tycker jag inte längre att det är skoj att stå i klacken. Så inför tredje period söker vi oss till några tomma sittplatser o jag hamnar brevid en man som luktar alkoholiserad cykelställ =/ Men det är inte han som gör mig sur. Om folk nu behöver dricka för att kunna uppskatta en hockeymatch e de väl deras problem - så länge de sköter sig.

Mitt problem är klacken som beter sig som idioter. Fattar man inte att utan bortalaget blir det ingen match? Fattar de inte att alla på isen inklusive domare sliter arslet av sig för att vi ska få våran underhållning? Är man verkligen så ynklig att man bär på så mycket frustration som inte får utlopp nån annanstans?
Vet ni om nån klack här i Sverige som röjer utan o slänga ur sig massa skit? Berätta de i så fall för mig så ska jag genast börja hålla på laget i fråga!

Kram o hej

uppvärmningen
Hockeyspelare som strechar på isen är bland det roligaste och mest fjantiga man kan titta på :p

entré
HV-spelarna gör entré och vi viftar för fullt med våra GULA flaggor och sjunger HV-BLÅ :p

Matchen
Matchen är igång och hejarklacksledarna eldar på klacken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0