Mera 08

Lite mera om stockholmsresan:

Jag o Linda va på en minipromenad när jag upptäckte va som ev skulle kunna vara Sveriges högst kulle. Så vi gav oss ut på kullklättring. På vägen upp så upptäckte jag alla de gula blommor som fanns på kullen varpå jag började hoppa o studsa upp för kullen sjungandes Jag är på väg till trolkarln, den magiska trollkarlen Oz. Snacka om att de va många som undrade va de var för idiot som studsade omkring där :P Fast väl uppe va jag riktig varm o svettig...


Jomen visst e de gult? :P

jag o linda
Svårt att plåta två pers me mobilen :P


Det var en klättring som hette duga :P


Tänkte berätta om restaurangsbesöket med: Vi var på ett ställe som hette Sonjas grek tror jag o jag hade beställt in grillspett med marinerad fisk och skaldjur till en kostnad av 210 riksdaler och till detta skulle jag ha ett glas vin som gick på ytterligare ca 100 spänn. Som förrätt  hade vi tzatziki.

Tzatzikin var den underbarste jag smakat på. Jag hade kunnat gifta mig me kocken bara för den :p MEN sedan kom huvudrätten:


Jag begriper inte för allt i världen hur man kan ta så mycket pengar för två mini-laxbitar o tre tigerräkor som man har på en salladsbädd som jag lika gärna hade kunnat köpa på willys för 6 kronor? Visst fisken va supernice o jag kommer absolut att experimentera me o citronmarinera laxen framöver men i övrigt kändes de hela som en meny som man hade velat betala en si så där 70 spänn för. Jag blev ju inte ens mätt på de.

Jag menar inte o tracka för hårt nu. Kvällen o sällskapet va fett nice o så var även deras service men jag funderar ju seriöst på att byta bana o starta en krog i 08. Jag menar 210 för de där? Då kan jag lätt ta 350 för min grilltallrik!!!

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: Frida Hagström

verkade va en lång kulle men inte så brant?

2009-06-09 @ 16:43:18
URL: http://sweetashell.blogg.se/
Postat av: Linda

Yay! Sommarbilder ;D

Restauranger är utsugare, så är det bara... >.<

2009-06-09 @ 17:38:19
URL: http://lindamerja.wordpress.com/
Postat av: Lollo

Men. skägg. varför?

2009-06-09 @ 23:20:49
Postat av: jennie

om du startar restaurang så kan jag va servitris... så får man bra dricks

2009-06-10 @ 18:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0