Springnota på Max

Dagen skulle kunna förkortas med orden klibbig, skojiga ungar och värnamo.

Om vi börjar me klibbig så handlar de om vädret. Det har varit så fuktigt och varmt att man nästan mått illa. Eller vadå nästan? MAN HAR MÅTT ILLA! Jag har haft ont i nacken o känt mig illamående men allt de där började släppa så fort de kom lite regn. Sällan har jag varit så glad för lite regn samtidigt som det betyder att knotten återigen får liv o jävlas med oss ett tag till :S

Skojiga ungar: Jag var good idag på tåget 1925 ihop med pelle o jalle och spelade återigen försäljaren. Vi kom överrens om att jag fick välja o ta den vagn där jag trodde att jag hade bäst chans till o sälja mina varor.
Ena turen fick jag en vagn med bara massa småttingar ifrån Trelleborg. Dessa småsaker var så underbara o roliga. Jag sålde så mycket tomhylsor att alla vi tre good guys fick slut på dem trots att jag hade bunkrat upp. Fast som tur var så hade jag precis lunchrast efter den turen och eftersom jag hade bytt till mig så mycket mackor, dricka o kakor så orkade jag inte äta lunch utan jag fixade lite till tomhylsor och gick utanför stationen och fortsatte med affärerna =)

Och slutligen Värnamo: Vi har som tradition o dra o handla på tisdagar o efteråt så käkar vi nånstans med. Ikväll så tempoplusade vi efter kvällsmötet och körde järnet till lidl o därefter city gross där vi även träffade på mamma dalton-tjejerna innan det var dags för de efterlängtade maten. Vi käkade på stället som jag o S hade upptäckt under midsommarhelgen o dalton-gänget hakade på. Tyckte nog att de var lite sämre kvalite på kycklingen denna gång men helt ok ändå. Slutligen drog vi till Max o käkade glass. Och där kom jag på den antingen genialiska eller urdumma idén, beroende på hur man ser på den, att vi kan låtsas ta en springnota. Alltså när vi väl hade betalat för våra glassar o ätit upp dem så reste vi oss mycket hastigt och sprang mot utgången, vidare in i bilen o knappt hade siste man hunnit sätta sig innan vi drog iväg. Det måste ha sett riktigt psyco ut! Hoppas de i alla fall =)

Nä nu väntar spikmattan på mig :p

Kram o hej


Kommentarer
Postat av: Sanna

Yay! Ungar från Trelleborg är goa :D (Man råkar ju vara en sådan ;P)

2009-07-01 @ 12:07:47
URL: http://sannaniss.bloggspace.se/
Postat av: Linda

Hahaha! hade velat sett det där ;D



ååå jag vill oxå ha en spikmatta! Funkar den?

2009-07-01 @ 17:19:05
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0