Uppföljning

Förra inlägget väckte mycket hos folk så dags att följa upp det o förtydliga en del. Demokrati som ideologi e bland de vackraste som finns men den skendemokrati som vi har i vårt monetära system är ett skämt. De som inte förstår vad jag menar har tydligen inte brytt sig om att kolla upp de länkar jag har lagt upp här!

Demokrati bygger oxå på att alla ska ha tillgång till all information så att man kan bilda sin egen uppfattning. Tror du att du har tillgång till all information här i Sverige?

Jag har alltså inget emot sann demokrati utan att vi ska lura oss själva o tro att vi lever i ett demokratiskt samhälle!

Angående de där med utbildning. Det är himla bra att vi har möjlighet att lära oss språk inom skolans ramar, men för det första:
  • Jag säger kunskap o inte utbildning för du kan lära dig saker utan att gå en formell utbildning!

Och för det andra:
  • Utbildningen är vinklad. Har du funderat på varför Europa alltid ligger mitt i världskartan? Eller varför vi inte lär oss kinesiska?
Hoppas att du har lättare o följa me i mina tankar nu =)

Kram o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0