Tillbaka till verkligheten

Så är även resan med Oz över och jag antar att de kommer att dröja länge innan jag får återse landet ovan regnbågen. Trodde aldrig jag skulle säga det men jag kommer att sakna det. Arbetet de tre senaste dagarna har varit kalaskul.

På tal om kalaskul så börjar nacken bli bra. I morse kunde jag tom ligga på rygg utan problem. Och vidare på tal om kalaskul: Jag hade lektion med teatertreorna idag. Det känns som att det var riktigt länge sen, även om det bara är en vecka sen sist. Vi spelade mitt favvospel - mr Bean med specialregler vilket innebär att vi har en kategori där eleverna ska imitera lärarna. Det är stenkul att se vad de fångat upp som de mest typiska för olika lärare. När en av de skulle imitera mig så va de:

pang, pang, jag älskar chaparral.

De var riktigt klockrent måste jag säga :P
Men för att återgå till Oz. Igår hände nåt riktigt fint. Efter ena föreställningen kom ett gäng barn fram o ville prata med Toto o sa: Toto, du är världens bästa hund!
Det är så underbart med barn. För dem var hon verkligen en hund o då blir jag så glad =)
Lämnar er med en massa Oz-bilder

Kram o hej


Häxan Nordan välkomnar Dorothy och Toto till Oz, landet ovan regnbågen


Lilleputtarna var glada att onda häxan Östan var död och sjöng som bara den =)


Fågelskrämman hjälper Dorothy att välja rätt väg.


Stackars plåtis har rostat fast!


Att besöka västans borg är att tigga om trubbel ;)


Vilka hemska ögon onda häxan Västan har fått. Synd att de beror på kamerans blixt bara :p


Till sist besegrar de Västan och får sin belöning av Oz aka Adrian


Och det hela vittnas av smaragdfolket och kameror.


Alla får va de önskat sig =)


Fast Dorothy vill bara hem till tant Em igen.


Och så avslutar man me lite sång och dans =)


Och slutligen lite flumm efter föreställningen =)

Kommentarer
Postat av: Frida Hagström

Ser skoj ut ju. =)

2009-06-04 @ 13:02:39
URL: http://sweetashell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0