Jävla kamera

Igår skulle jag pluggat. Märkte rätt snabbt att jag var alldeles för drogad för att kunna klara de två engelska vetenskapliga artiklarna så istället gav jag mig på att analysera de intervjuer som jag har gjort o filmat. Då tycker kameran att nä PG inte ska du bli klar me din uppsats så den börjar me att tugga i sig filmen som ligger i.
Som tur e så var det filmen med rånen ifrån chaparral och en del av elevernas monologer. Visserligen jätte trist att de e borta men de hade varit ännu värre om nån av intervjuerna varit borta. I alla fall, sedan krånglar den så mycket att man kan inte ens stänga igen kasettluckan längre =S
så nu e jag på jakt efter en ny kamera. Har just nu tre olika alternativ lite beroende på om jag lyckas låna en DV-kamera av någon annan så att jag bara ska kunna kolla på mina intervjuer däri o sen skaffa en med hårddisk.

Här e alternativen jag kollar på:

Som du märker så e jag lite lätt besatt av Sony men det har sin lilla förklaring. Det viktigaste med en kamera är optiken. Allt annat är egentligen bara strunt. Jag är inte så kunnig va det gäller just optiken men jag vet att sony använder sig av Carl Zeiss-optik vilket är bra skit så det känns som en garanti för o få bra bilder om man köper sony. Sen har just de här tre modellerna fått väldig bra kritik. Hoppas verkligen att jag kan få tag i en DV-kamera så kan jag köpa nån av de två modellerna med hårddisk  =)

Kram o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0