För- och nackdelar

Har nu haft årets första arbetsdag på chappen o tänkte ta upp lite för- o nackdelar med att arbeta och bo på chappen:

Fördelar:
  • Man har massa härliga nya o gamla vänner omkring sig.
  • Man har världens roligaste jobb.
  • Alla bra möten med roliga turister.
Nackdelar:
  • Mottagningen: Jag har skaffat mobilt bredband men oftast fungerar bara GPRS-nätet, och jag har skaffat tv genom datorn men bilden bara laggar hela tiden :S
  • Jobbet sliter nåt enormt på kroppen.
  • Alla dryga oftast överförfriskade människor man träffar på.
Jag har haft en riktig bra dag. Inspirationen har flödat och det har verkat som det har varit liknande hos de flesta av kollegorna. Vi har kört över 2400 pers idag och det är då det är kul att jobba. Alltså när kroppen fungerar, energin flödar och vagnarna e fulla med turister som vill få ut max av sin resa och alltså är med på noterna.
En tanke som har dykt upp många ggr under dagen har varit vikten av timing för komiska effekter. En halv sekund hit lr dit så fungerar inte skämten lika bra =)

Jag var good guy idag och skulle vara sheriff och inte försäljare. Jag e himla glad att jag får växla mellan de två rollerna som good eftersom de ökar min inspiration ytterligare. Dagens roligaste runda tyckte jag var när vi fick ha en presentation i Buffalo för vi skulle fylla vattenvagnen och alltså blev tåget ståendes där ute en stund och jag hade chansen och underhålla min vagn i lugn o ro och utan en massa buller omkring en. Det var riktigt trivsamt och kärleksfullt måste jag säga =)

Kram o hej


Kommentarer
Postat av: Linda

fan vad jag vill till Chappen och se dej agera! ;D

2009-06-28 @ 18:41:25
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0