Back stage

Ännu en dag med Oz o nu vill jag påstå att vi har en färdig produkt som dessutom håller bra nivå. Skådisarna växer för varje föreställning och man blir tajtare både bakom scen o på scen o så inte minst så e samspelet me musiken oxå allt tajtare =)

Själv gör jag 4 människors jobb samtidigt i kontrollrummet och det är inte utan att man känner sig som en bläckfisk. Mina uppgifter under föreställningen är att sköta följande:
  • Ljusbordet (har räknat ut att det finns över 60 ljusbyten)
  • Lilla mixerbordet som e kopplad till en mygga o stereon för vissa ljudeffekter.
  • Stereon där jag har en skiva me lite olika ljudeffekter som jag fixat fram.
  • Datoranimationerna av oz som vi projicerar på en duk på scenen.
Jag e alldeles hypad o stirrig efter varje föreställning =P

Tänkte nu ta me er lite bakom kulisserna och berätta lite om hur vi jobbar. ca 1,5 h före varje föreställning så samlas vi o folket börjar sminka upp sig o dra på sig kläderna. Det är viktigt att alla har en grundsmink eftersom teaterljus kräver det. Därefter går man igenom så allt på scenen finns på plats och att tekniken fungerar som de ska. Därefter tar jag o mina kollegor till orda och går igenom tidigare föreställning och lite saker som man ska tänka på inför kommande föreställning. Med ca 30 min kvar så håller jag i en lätt röst o kroppsuppvärmning o går sedan runt alla o ger dem varsin lyckospark i baken.
Slänger med lite bilder tagna under förberedelserna oxå!

Kram o hej

oz
Lejonet har fått på sig sminket

oz
Så att han sen ska kunna ta en stund i soffan i hop med toto den mindre!

oz
Nordan - en av flera klippor på o bakom scenen, har på sitt bredaste leende =)


Alltihop övervakas av OZ. Och som svar på frågan: Ja, det är en omgjord bild på mig =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0