Uppskattning uppskattas =)

Ibland händer små oväntade saker som gör en sååååå glad. Det bevisar verkligen att de är tanken bakom handlingen som räknas. Har haft två fina moments me turisterna de två senaste dagarna:

Igår så va de två små tjejer som efter en tur kom bara spontant fram till mig o gav mig varsin bamsekram o sa hejdå. Jag stod alldeles chockad o förstod ingenting men efteråt tyckte jag att de va himla fint av dem :P

Idag så va de en tant... Eller nej låt mig ta de från början: En av grejerna vi gör på tåget e att vi ibland skojskrämmer folk. Alltså typ tittar fram när de inte e med på det o liknande. Det brukar uppskattas väldigt mycket både av sällskapet kring den vi skrämmer o faktiskt oxå av den som vi skrämt med. Idag va de ett gäng danskar som åkte tåget (oj ovanligt - NOT) o där fanns en tjej som troligen va 12-14 som visade sig vara mycket lättskrämd. Så jag o en annan kollega busade me henne hela vägen o de visade sig att de gillade de så mycket så direkt vi kom fram så gick de o köpte biljetter o åkte ett varv till. Vi forsatte o busa o sällskapet o faktiskt hela vagnen stortrivdes o sen när vi kom fram så va de en tant i sällskapet (farmor kanske?) som sträckte fram handen o tallade lite på mig o när jag kände efter så hade hon lagt dit en tjuga i min ficka. Jag tar verkligen inte emot pengar av våra turister men den här gången kände jag att de var annorlunda. Det kändes verkligen som en gest för o få visa sin uppskattning o de ska man inte neka folk. Dessutom så glädjer de mig väldigt mycket o se att de vi gör uppskattas så mycket =)

Slutligen: Det ryktas om att jag imorn kanske ska gifta mig ute i Buffalo. Vi får väl se ;)

Kram o hej


Kommentarer
Postat av: Samira

Pouya, jag brukar inte vara den svartsjuka typen men har jag missat något?

2009-07-09 @ 08:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0