Avbytare

För ett par nätter sen drömde jag en riktig hemsk mardröm. Jag drömde att jag stod i servicehuset o kollade på schemat o jag stod som avbytare varje dag, och jag bara skrek o skrek nej tills jag vaknade kallsvettig. Nån annan kanske skrattar åt de hela men jag ogillar verkligen o va avbytare. Avbytare kan man va när man inte e riktig pigg i kroppen/rösten o då e de riktigt gott men annars e de ingen höjdare.

Jag kanske skulle förklara de där me avbytare. En avbytare hjälper stinsen på stationen me o lasta på så effektiv som de bara går o finns till hands om nån av de andra behöver göra något  o måste avvika en runda. Sedan hoppar man in o tar en runda för varje tåguppsättning över lunchen o sen ut i buffalo o rånar ett par tåg. Sedan tillbaka till stationen igen o hjälpa till me lastningen igen.

Som jag tidigare nämnt så mår jag för närvarande bäst av att röra på kroppen så mycket som möjligt. Jag har t ex en tendens o må som sämst i nacken på mina lediga dagar. O som avbytare så e ens mest aktiva del hjärnan. Fast jag har kommit på en lösning för o slippa ha ont när jag e avbytare. Jag försöker då träna me gummibandet en gång på morgonen, en gång på lunchen o ytterligare en gång på 5-rasten :P

För övrigt måste jag säga att jag ser fram emot söndagen o personalfesten. Igår spelade vi in en film med showen o tåget som ska visas under kvällen o ikväll fick jag experthjälp o testa en grej som ska tillhöra min utklädnad :P

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: LINDA

Hehe! Avbytare. Skulle det inte va skönt att vara avbytare - bara gå runt och glassa? =) Men tråkigt att behöva lasta folk. De kan lasta sig själva ;)

2009-07-30 @ 22:59:09
URL: http://lindafunde.blogg.se/
Postat av: PG

De e just "glassandet" som suger. Lasta på folk e ju mer än ok =)

Sen e det ju i ärlighetens namn namn allt än glassigt ;)

2009-07-31 @ 20:18:38
URL: http://mrpg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0