Melodifestivalen i skåneland

Fan va grym jag e. Har precis gjort världens godaste tonfiskröra - och jag menar verkligen världens godaste. Det är som bror säger, jag borde blitt kock =p
Nu kommer de utlovade inlägget om veckans melodifestival där jag kommenterar låtarna direkt efter respektive nummer. Mycket nöje =)

1. Agnes, Love Love Love: Jävlar, va fan e de för fel på hennes hår? Ok refrängen var en sån som fastnade men i övrigt va detta bara skit. Blääää!!!

2. Star pilots, Higher:
Me is KÄÄÄÄR! Detta var så gay, o så underbart =) Bra musik o bra show (fast gay) och så gott o se nån som väljer o titta på publiken istället för kamerna när kameran zoomar in dem. Me like this very much
 
3. Susanne Alfvengren,Du är älskad där du går:
Shit, ser ut som att hon har me sig en handväska som hon håller i HAHA Det här var en fin ballad men framförandet var -om man ska va snäll- så där =/

4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng, Killing Me Tenderly:
Jag säger då det: Den av dem som är påklädd - Grrrrrrrrrrrrr. Jag gillar led-effekterna ihop me dansarna men låten tyckte jag var intetsägande

5. Thorleifs,Sweet Kissin' In The Moonlight:
De e skitgrymma på sin grej. Även om deras grej inte e min grej riktig. Kul detalj me dansarna som kom nerifrån publiken. Men varför ser sångaren ut som en apfull sliskogubbe?

6.  Sarah Dawn Finer, Moving On:
Wow, underbar show - vilken dans och vilken inramning. Men hennes kläder kändes alldeles fel. Låten kändes som typisk henne och jag kommer säkerligen o gilla den me tiden.

7. Next 3, ESTA NOCHE:
Jag hade säkerligen älskat den här låten om jag bara sluppit den pinsamma "se va coola vi e" scenshowen.

8. Malena Ernman, La Voix:
Hon känns spänd och onaturlig. Återigen en låt som jag antagligen gillat om scenshowen hade varit mindre pinsam. Den kändes så passé :(

Så nu har alla åtta låtarna varit och här är mitt tips: Låt 2 & 6 till final och 1 & 7 till andra chansen. I övrigt så har jag uppmärksammat  att även melodifestivalen använder sig av de lampor som jag tidigare har pratat om . Nån typ av led-lampa som inte behöver filter. Måste lära mig va de heter!

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Malena lät som en transa :o

2009-02-28 @ 21:54:20
URL: http://metrobloggen.se/duplo
Postat av: evil

du vet säkert vad jag tänker kommentera :) VADDÅ

"Bra musik o bra show (fast gay)"

??? Det är inget fel på gay!

2009-03-01 @ 22:00:49
Postat av: PG

Så klart inget fel på att va gay. Det var ett sätt att beskriva stilen. O jag vet att homosexuella kan vara precis hursom men de jag syftar på den allmänna bilden av va som e gay. Som sagt jag älskade showen

2009-03-01 @ 23:41:06
URL: http://mrpg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0