Förvirrande funktioner och semlor

Det blir en lång dag även idag. Har precis avslutat arbetet för idag och kl 18 ska jag på teater så jag tänkte stanna kvar på jobbet eftersom teatern är 50 meter ifrån mitt arbetsrum. Jag har varit trött idag men det har också varit en spännande och rolig dag.
Började morgonen med att börja titta på ytterligare en film med teatertreorna. Den här filmen ska de ha som bas i provet om rollfunktioner. På eftermiddagen hade vi en låååååååååååång genomgång av rollfunktionerna igen. Detta med rollfunktioner är något förvirrande eftersom det till att börja med inte finns några gemensamma tydliga bekrivningar utan olika böcker och personer beskriver dem lite olika. Vidare så kan en karaktär ha flera funktioner och en funktion bestå av flera karaktärer. När det dessutom står rent faktafel i pappret eleverna har fått så kan du säkert tänka dig att det är något förvirrande =(

Stora teatergruppen har också börjat arbeta med "ingenting är bra, hejdå" och det har gått riktigt bra! Jag vet att jag kommer att svänga många ggr i den här frågan under arbetetmen just idag tycker jag att mina elever varit fantastiska. Det är skönt att se att de kan ta min regi och göra det till sitt eget och att de sliter som djur med att ta sig över de hinder som finns på vägen.

Detta om dagens lektioner. En annan höjdare idag har varit att en kollega tagit med sig semlor till alla i arbetsrummet. Detta var något som jag uppskattade så mycket att jag med glädje proppade i mig semlan trots att jag inte gillar semlor alls =P Bilder på festen utlovas så fort jag kommit hem =)

Men nu sitter jag som sagt här och väntar på teatern som ska bli spännande då jag föreställer mig att det är en typ av teater som jag oftast undviker. En rapport kan nästan garanteras!

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: LindaMerja

aww, saknar teatern...

2009-02-19 @ 17:39:51
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0