EMPATI

Det har varit en lång dag idag. Började dagen med ett snack med B. Gillar o prata med honom för han ställer så kloka frågor. Idag kom vi in på empati. Saknar jag empati som vissa påstår? Jag vet att jag inte gör det för då skulle jag inte kunna hålla på med teater. Väljer jag att inte ha empati i vissa lägen? Det tror jag inte, utan jag tror att jag har en stark empatisk förmåga men att den i vissa lägen blockeras pga starka känslor!

På tal om empati så har jag varit på välgörenhetskonsert ikväll. En av mina elever hade det som projektarbete och pengarna gick till ett barnhem i Rumenien. Flera andra av mina elever och bekantaa var också med. Det kändes fint att vara där och stötta dem samtidigt som man var glad åt att man hjälpte några sämre lottade.
Ljustokig som jag är var det det första jag började undersöka och jag såg faktiskt en ny typ av lampa som var ny för mig. Jag ska inte gå in på detaljer dock för det tråkar säkerligen ut dig. Däremot fick jag massa inspiration av att se ljus-magnus lösningar på bak- och frontljus. Vad som inte var bra var hans användande av ljuseffekter. De var i mitt tycke ologiska och  moving headsen var apfula. De här är alltså mycket dyra grejer och de pengarna hade man kunnat ta till annat än två apfula effekter.

Mina bekanta med flera var duktiga på scenen och jag är mycket impad av tjejerna som arbetat fram det här men för min del var en stor behållning barnkören. Förutom att jag tror att min biologiska klocka börjar göra sig påmind så var de alldeles underbara o naturliga på scenen. De bråkade, petade sig i nästan, dansade för sig själva, sjöng och ibland försökte de sig på några koreograferade rörelser med även om de glömde bort dem =) Åh de va alldeles underbara när de gjorde små hjärtan med händerna :P

Nu är jag hemkommen och har precis ätit resterna av gårdagens gryta som så klart var ännu godare idag. Här kommer en bild på den underbara barnkören btw

Kram o hej


Barnkören under välgörenhetskonserten

Kommentarer
Postat av: evelina

bra att du suddat till bilden så att de inte känns igen! haha

empati -Måste man ha empati för att man spelar teater menar du? Det tror inte jag... Empati är (för mig) en förmåga att kunna leva sig in och förstå hur andra (verkliga) människor känner. Att spela teater är att sätta sig in i en påhittad person. En person som kanske är helt oempatisk? jaja lite tankar Skrattade högt för mig själv när jag läste om de söta barnen. Det är verkligen hur charmigt som helst när de ska uppträda och är i sin egen värld! Kram på dig!

2009-02-18 @ 22:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0