Roliga Rån

Igår var en inspirerande dag me massa roliga rån. Det viktigaste i mitt jobb e spontaniteten. Därför e det oxå viktigt att man byter roll ofta så att de inte börjar gå för mycket på rutin. Några av dagens höjdare:
  • Det första jag ser i en vagn när jag hoppar upp för o råna e ett par me lilarosa hår o säger oj cirkusen har kommit till stan sen går jag igenom hela vagnen o så på väg ut tittar jag på dem o nynnar på cirkusmusik innan jag går ut. Hela vagnen skrattar.
  • Jag ser en man o kvinna me två småflickor sitta ihop o antar att de e en familj. Går fram för o kolla ringar o märker att hon har ingen ring o tänker köra min sex före äktenskap-rutin så jag lyfter upp hennes fingrar o säger högt  här var de ingen ring o så tar jag upp mannen händer för o säga samma sak men upptäcker då att han har en ring varpå jag säger men däremot här! Fy skäms på dig. Vet din fru att du e här med främmande? Nu går du genast o ringer din fru o ber om ursäkt! Återigen skrattar hela vagnen!
  • S, hennes syster o mina föräldrar var på chappen igår o åkte tåget två ggr igår. Första gången så "snodde" jag en påse gröna russin av dem o bara slängde ut. Folket i vagnen trodde inte sina ögon :p o för all del inte en del av folket i Buffalo heller. Sen stod jag vid dem o skrek ut att det här var fattiga människor o deras barn kan inte haft det lätt. Det e så kul när man har bekanta på tåget för då kan man dra allt ett steg till samtidigt som de andra i vagnen blir lite smånervösa :P
  • Slutligen: Jag kom upp på en vagn igår o där fanns ett större sällskap utlänningar o de första som händer e att en liten unge i sällskapet börjar gråta o en av männen säger eskoja mikone vilket betyder han bara skojar på persisk-svenska o jag bara går två steg fram o vänder mig om o tittar på ungen o skriker saket vilket betyder tyst. Ungen blir tyst o de tittar på mig allihopa me fina imitationer av fågelholkar. Jag går vidare o börjar leta efter nåt o ta o en annan av männen pekar på sin fru o tycker att jag kan ta henne. Jag ser på henne o säger E du en  sån dålig fru? Du får ta o göra lite chelokebab (persisk maträtt) till honom för guds skull. Återigen e fågelholkarna framme :P NJUTNING mina vänner ;)


Kram o hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0