Bläääää för JLT

JLT= Jönköpings länstrafik kan dra åt helvete. Efter gårdagen så funderar jag på om jag skulle ta den merkostnad på 2 lakan/månad som de innebär o ta bilen istället för tåget till jobbet.

Jag skulle åka från BP till sanda o hade fått veta att jag kunde ta ettan lr tvåan till sanda. Så jag hoppar på tvåan o frågar vid vilken hållplats jag ska hoppa av för o komma till Sandagymnasiet. Jag får sandagymnasiet till svar o chauffören tittar på mig ungefär som om jag vore en idiot. Ca 30 min senare e jag mitt ute i ingenmansland (även kallad öxnehaga) o när jag frågar busschauffören om vi snart kommer till sanda så får jag veta att vi redan passerat hållplatsen. Så hoppa av o gå över gatan o så hoppar jag på tvåan mot stan.

-Ursäkta men va heter hållplatsen vid sandagymnasiet?

Även här säger han Sandagymnasiet o kollar på mig som om jag va från uranus. Så Jag sitter där o stirrar på skärmen som talar om nästa hållplats. Hållplats efter hållplats passerar o så e jag tillbaka inne i stan. Hoppar av bussen o går bort o letar upp en linjekarta o märker att tvåan inte åker förbi sanda utan stannar en bit ifrån på en hållplats som heter Kungsporten. Så jag sätter mig på ettan, ringer skolan o meddelar att jag måste ställa in dagens lektion o kommer fram till sanda 30 min försenad!

Blääääää för JLT!

Som om detta inte vore nog så kan jag meddela att på de två turerna me tvåan, turen på ettan o tåget hem från Sanda så fick jag stå upp nästan hela tiden eftersom det inte fanns några lediga sittplatser, o jag var inte ensam om att få stå. Hur fasen tänker idioterna när de tar fullt betalt  för en tjänst o bara utför de bitvis? O tänker de inte på passagerarnas hälsa när hela bussarna o tågen e överfyllda me stående människor o de kör så hela skiten gungar värre än en Lissebergsattraktion?

Bläääääää för JLT

Kram o hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0