Att vara vuxen

De senaste dagarna har jag sakta men säkert tagit mig igenom Henriks Schyfferts The 90's - ett försvarstal. Jag brukar ju tycka att denne man suger hårt som ståuppare men här e han faktiskt riktigt riktigt bra. Helt plötsligt så e han inte längre mobbaren som har kul på andras bekostnad på ett alldeles för klumpigt sätt utan bjuder på sig själv istället o e faktiskt stundtals allvarlig.
Det sistnämnda tycker jag e de som skiljer en bra ståuppare från en sämre: Att man ska kunna vara allvarlig o rolig under samma föreställning  på ett trovärdigt sätt. 

Det jag kommer o ha me mig främst från denna föreställning e hans tankar kring vad är att vara vuxen. Det är att våga göra val o stå för konsekvenserna av de valen! Mycket klok tanke om du frågar mig =)

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: Samira

Pouya vilka kloka ord du har att komma med, väldigt imponerad =)



eller vänta...vad klokt av dig att sno andras kloka ord :)



hur som helst är du en klok ferferi

2009-08-28 @ 10:55:21
Postat av: m-tina

d finns bara två måsten här i livet du måste dö o du måste välja o med val kommer alltid konsekvenser goda som onda.....antigen du är medveten om valen du gör eller inte gör du det varje dag ....borsta tänderna äta eller vilken linje ska jag gå på i gymnasiet....små o stora alltså. Så egentligen är det att bli mer medveten om valen du gör varje dag för att sen kunna kontrollera din värld lite bättre o därmed må bättre...med detta kommer så mycket samtidigt som dina värderingar din inställning o tro...ja en hel vetenskap...kolla in nlp vetja

2009-08-28 @ 20:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0