spännande dag

Vissa dagar e så mycket intressantare än andra. Idag var en sån dag. Jag o kollegorna har varit på länsstudiedag. Och dagen har satt igång sååååååååååå många tankar hos mig.

funderat på de där me att man bör ge folk en andra chans. O kommit fram till: nej, man ska ge dem en tredje, fjärde o femte chans med. Alltså oavsett hur många gånger nån har förbrukat sina chanser borde han/hon få en chans till så länge de faktiskt gjort en förändring hos sig - men då ska de oxå visa det!!!

Dagens två första föreläsare var politiker (=tråkiga). Jag tom somnade en kortis under andra föreläsningen, men den tredje var bland de mest intressanta föreläsningar jag varit på. Han pratade bland annat om klyftan mellan 80-talister o 60-talister o deras normer o hur de fungerar i samhället. Och så pratade han om invandrarungdomar. Hur de dagligen gör den generationsresan. Det var så mycket som klarnade för mig just där o då. Det är så svårt o beskriva varför han var så bra - du skulle helt enkelt varit där o lyssnat ;)

Kram o hej

länsstudiedagen
Kort från dagens sista föreläsning. Guldstjärna till den som lyckas tyda va de står i blåa fältet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0