Sjuk natt

Jag hade sammanlagt sovit sex timmar sen i lördags så igår däckade jag mer eller mindre. Nu, nio timmar senare så förstår jag nästan varför jag inte sovit så mycket den senaste tiden. Jag har nämligen drömt helt sinnessjuka drömmar hela natten. Två av desa minns jag lite av  nu inviga dig i min drömvärld.

Den första va så här:
Jag skulle sätta upp nån typ av amatörteaterföreställning. Platsn var en gammal, sunkig, liten gympasal med taskig belysning. Jag hade skrivit manuset själv och förutom att jag själv varmed och spelade så hade jag fyra skådisar varav två jag minns, nämligen Malou Von Siverts från TV4 och min gode vän ifrån chaparral, mr Malutkin som för övrigt är en fantastisk människa. I publiken som bestod av 10-15 pers satt bland andra mina föräldrar, min bror och mammas kusin som jag kallar för Bodi.

När föreställningen ska börja så märker att Malou är borta och huxflux får jag hoppa in o spela hennes 5-6 roller oxå. Det går så där kan jag säga: Vid ett ställe så kör jag o Malutkin lite stage fighing o jag slänger mig över en soffa o landar skitsnyggt bakom den bara för o se Bodi vända sig om o säga:
De där va lite B. Den andre klarade det mycket snyggare.
Sen kommer jag på att Malou ska nu ha entré från andra sidan så jag smyger mellan soffor o kulisser och alla ser mitt krypande o tycker att allt e B. Sen så märker jag att den klänning jag skulle ha hade Malou på sig när hon försvann så jag hoppar in på scenen endast iklädd kallingar o ett vitt lakan. O vid det här laget är jag så stressad att jag glömt bort alla repliker. Publiken buar, skrattar och mitt i allting hör jag någon säga:
Han kan inte replikerna, och de tär ändå han som skrivit hela skiten.
Sen vaknade jag upp alldeles svettig o höll nästan på o hyperventilera.

Dröm nummer två är inte lika tydlig men känslan finns där:
Vi har sex grabbar i ett rum. Av nån anledning så är det någon som plockar fram en pistol (eller revolver, jag e osäker) och skjuter en annan. Sedan räcker han över pistolen/revolvern till oss andra för att vi oxå ska skjuta. Två av grabbarna gör det direkt. Det spelar liksom ingen roll. Han är ju redan död. Jag och en till vägrar dock men efter mycket hot o övertalning så skjuter även jag. Den siste står på sig och vägrar.
Sedan är snuten på plats och tar mig för mordet på den skjutne. I rättegången försöker jag tala om att jag bara skjutit de sista av fyra skott men va jag inte vet är att de hade torkat av sina fingeravtryck och jag har alla bevisen mot mig. Jag döms till elektriska stolen och samma dag som jag ska grillas så får jag ta min sista promenad ute i den friska luften.
Jag går runt på en yta av typ 2*2 m och runt mig finns betongväggar som är minst 6 meter höga. Det är kallt o fuktig. Molnen täcker solen så det är alldeles grått. Jag inser att jag aldrig får se solen igen.
Sedan är det dags för mig att vakna igen o byta plats i sängen eftersom jag svettats så mycket att det är alldeles blött under mig.

Ja, sådär underhåller jag mig själv vissa nätter :p Jag misstänker att den första drömmen är en del av min bearbetning av senaste samtalet med den gode B, men dröm nummer två fattar jag inget av.
Ja ja, I varje fall: Ta hand om dig och ha de bäst!

Kram o hej

Kommentarer
Postat av: Linda

jag är helt superfascinerad av drömmar och har alltid varit det! Din andra dröm lät som nåt ur en film! ;D Jag drömmer mardrömmar varje natt, sånna här då jag är halv-vaken/halv-sover...skitjobbigt..för jag vet aldrig om det är verkligt eller inte under några minuter :s Skriker, pratar och går i sömnen gör jag med :P

Hoppas du kan sova bättre och ha lite finare drömmar denna natt!

2009-04-02 @ 17:30:42
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0