Livet enligt Tage

Jag var på teater kl 18:00 idag. E de kväll då lr eftermiddag? Jag e osäker. Hade de varit februari o mörkt hade de absolut varit kväll men nu med strålande sol ute känns det konstigt att säga kväll. Men nog om det. Föreställning för aftonen/kvällen var Livet enligt Tage, en musikalisk monlog me Sven Angleflod.

Jag hade ärligt inga höga förhoppningar och gick mest för att jag antog att många av mina teatertreor skulle se den eftersom de håller på med monologer och inspiration är aldrig fel och dessutom ser de föreställningen gratis. Snacka om förvånad PG när jag ser att ingen av dem är där.

Till en början tyckte jag att föreställningen var precis så hemsk som jag hade befarat men jag fick inte kläm på den ändå. Och inte på Sven heller som jag tyckte var riktig duktig men tråkig. Kom på mig själv o tänka på att han inte kan ha det lätt med sån tråkig publik som  jag tyckte att vi var. Men just då hände det nånting. Han hade tydligen bestämt sig för att skita i tråkiga vi och ändå ha sköj på scenen och vi blev drabbade. Jag satt alltså och tyckte att denna krångliga föreställning plötslig blev småkul och kom på mig själv med att skratta högt och applådera som tusan. Här hade vi ett klassiskt exempel på en underhållare som kom o fyllde publikens muggar med energi och på så sätt vann över densamme. Skolboksexempel - Se och lär hade jag kunnat säga till eleverna som inte var där :p

Där var aktuella samhällskritiska texter i bästa revyanda och absoluta höjdpunkten var hans erotiska berättelse om hur Sverige och Norge blev kära, gifte sig och fullbordade äktenskapet. Hur Norge smekte Sverige över Gävle mm. PG loves this shit =)
Nu ska jag sätta mig och försöka hitta några av låtarna på utube :p
Förresten jag har städat för första gången sen jag flyttade hit *stolt*

Kram o hej

föreställningsprogram

Kommentarer
Postat av: Linda

jag vill oxå höra sex-delen av monologen..... ;D

2009-04-02 @ 20:34:16
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0