Kloka rektorer

Har i dagarna träffat o i intervjuat två rektorer för min uppsats o de har verkligen haft mycket kloka saker att säga. Bland annat pratades de om svårigheterna för teaterlärare att hålla LAGOM distans till sina elever. Men de jag vill fokusera på här e de som ena rektorn pratade om. Nämligen första mötet: Hur man bara genom en handskakning o en blick får en uppfattning om en person och hur svårt det kan vara att ändra denna uppfattning senare.

Det är verkligen viktiga ord att tänka på nät man möter nya personer. Att man går in i möten med rätt energimängd o attityd. Det kan i vissa lägen vara svårt att gå in med självförtroende men det är viktig att i sånna fall arbeta förebyggande me sig själv t ex genom afirmationer så att du väl i själva mötet utstrålar självsäkerhet!

Har btw gjort av me över 5 laxar på mindre än 24 timmar men de mesta har faktiskt varit nödvändigheter. De enda extra som jag har unnat mig är en spikmatta som förhoppningsvis ska hjälpa mig me mina sömnsvårigheter. Återkommer med rapporter om den verkligen fungerar så bra som alla påstår :P

Kram o hej

spikmattan
Så här ser spikmattan ut =)
      

Kommentarer
Postat av: Laisa

Jaa, så sant man har inte många sekunder på sig att bedömd av en annan människa..



Mm, min spikmatta ligger här hemma och hånler åt mig, nana nana na na..... vågar du inte? skriker den åt mig..

2009-04-28 @ 21:24:33
Postat av: Linda

intressant

Det är tydligen inne att ligga på nålar nu för tiden! ;D

2009-04-30 @ 22:55:10
URL: http://lindamerja.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0